mandag 21. mars 2016

Votter og sjal

Juhu, endelig ferdig med vottene og sjalet til min datter, så nå er det bare å få det sendt sørover til henne.

Må bare tilstå at jeg strikket først ett par votter av noe tovagarn jeg fant på nille, men skrekk og gru,etter en runde i maskinen for å tove dem, kom dem ut i babystørrelse. Jeg slet og dro og prøvde å få dem større, men nei, jeg måtte bare gi opp. Så da var det bare å kjøre inn til Sortland og kjøpe nytt garn og denne gangen ble det fritidsgarn og resultatet ble noe helt annet


Hun ønsket blonder på dem for hun hadde sett ett par på nett som hun likte så godt og blonder ble det:-)


Joda, tror hun vil bli glad for disse


Sjalet er strikket i garnet Sterk, nydelig og mykt garn







Så selv om vinteren er over og våren står for døren, kan det være greit med ett deilig sjal og noen varme votter, for plutselig får vi en smak av vinter igjen:-)




Miro og jeg hadde en fin tur i marka i dag

Deilig å se vårløsning i Gryttingelva


Stoler og bord ble hentet frem fra boden da vi kom hjem og det smakte godt med en kaffesup i solveggen.

Ønsker dere alle en fin dag.:-)






6 kommentarer:

  1. Nydelige votter og sjal. Disse plaggene kan være deilige i mange sammenhenger utover året. God påske!

    SvarSlett
  2. Så nydelege både vottane og sjalet.
    Eg har opplevt det same som du når det gjeld toving, det er ein risikosport....
    Sjal er godt å ha over skuldrane heile året.
    Heldige ho som får dette.

    God påske frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Så lekre votter og sjal! Her er det en som blir glad tenker jeg :)
    God påske til deg.

    SvarSlett
  4. Veldig hyggelig var votter med blonder, fantastisk detail.
    Kjempeflott har du strikket sjalen. Vi har kald, grå og våt fortsatt, bruker her sjal og lue.
    I dag jeg hadde kose meg med symaskin, jeg hadde sydd lomme/pose... og jeg kan snu :-)) Glede :-)
    Begynn april kommer et kjempestor stoffmarked til oss og jeg vil kjøpe stoff. Det er så fint
    å sy igjen... jeg har ikke mye øvelse... nå jeg prøve å finne snittmønster. Det blir så veldig fint.
    Ønsker deg og dine stålend fin påske. Varme hilsen fra Viola

    SvarSlett
  5. Så mye fint du lager. God påske...
    Klem Ingun

    SvarSlett
  6. Så mye fint du lager. God påske...
    Klem Ingun

    SvarSlett