onsdag 16. mars 2016

Det pyntes til påske

Hei alle sammen
Det er første gang vi feirer påske i Gryttingstua, men påskepynt som vi begge har hatt i mange år ble med på flyttelasset og er nå tatt frem. Her kommer noen bilder fra ett påskepyntet hus.

Her har jeg funnet frem ett gammelt verktøyskrin som er vasket med grønnsåpevann og pyntet med litt blonde.
Med noen leddlys og en plante så ble det jo ikke så verst:-)




Den gamle symaskinen til min samboers mor har fått plass i vinduskarmen.
 



Det skal egentlig ikke så mye til, litt her og litt der så blir det påskestemning



Jeg har valgt grønne lys til påske i år.


Kjøkkenvinduet




Disse eggene er tunge som stein og har en egen glans. Jeg har hatt dem i mange år og syns de er så vakre


Husfreden har og fått litt pynt:-)


Og høna som jeg heklet i fjor skal fylles med deilige brød og rundstykker



Planter er handlet inn og de som ikke er kommet i blomst ennå kommer nok sikkert til påskehelgen






Spisestuen har fått sin pynt den og



Da vil jeg ønske dere alle en god påske

Klem fra meg:-)





5 kommentarer:

  1. Tusen takk Irene, vi er fornøyd med hjemmet vårt og særpreget kommer etter hvert som en bor seg inn:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Legg deg til som følger, dette er jo en ny blogg så jeg har mistet alle følgerne jeg hadde på den gamle;-)

      Slett
  2. Så lekkert du har pynta.
    Jammen har du mange flotte gamle skattar, dei er verdt si vekt i gull...

    God påske frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Så koselig du har pyntet til påske. Så bra at du tar vare på de gamle tingene; verktøykassen ble så fin!
    Riktig god påske til deg og dine!

    SvarSlett