søndag 17. april 2016

Jeg ønsker meg ett retrokjøkken

Vi er i full gang med å planlegge oppussing av kjøkkenet. Fargeprøver til skap og vegger er hengt opp for at vi skal bruke god tid og være sikker i valget før vi bestemmer oss.
Jeg har en god stund vært på utkikk etter ett respatexbord med tilhørende stoler. Bordet var jeg så heldig å få tak i  på Sortland av en kjekk dame som ikke hadde bruk for det. Stolene var vanskeligere å få tak i. Har trålet bruktbutikker og nettet. Samboeren min hadde noen gamle stoler stående og det var de som ga meg ideen til prosjektet
Beklager det dårlige bildet



Men de var brune og med en del rust, så det var bare å brette opp ermene og sette i gang







Etter å gått løs på dem med rustfjerner, stålbørste og annet pussemiddel såg det ganske håpløst ut.

Men hipphurra for biltema, der fant jeg akkurat det jeg trengte


Da var det bare å demontere stolene og satse på at dette skal bli bra:-)




Phuu:-)




Nye stoler og nytt bord:-)















Da er det bare resten igjen;-)

Mens jeg ventet på at spraymalingen skulle tørke var det å kose seg i solen med strikking, planlegging av hage og en kopp kaffe.
Mange planer som dere skjønner så det er best det blir en fin sommer;-)






Kos dere denne fine søndagskvelden
Klem fra meg





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar