mandag 7. mars 2016

5 flotte dager på Nordmøre

Jeg har vært og besøkt min kjære datter hjemme på Tustna. Dagene går så altfor fort når man koser seg så det er viktig å bruke tida godt.
I mai har hun konfirmant, mitt kjære barnebarn har blitt stor gutt så altfor fort. Mye skal ordnes og planlegges til den store dagen og hun trengte hjelp til å fikse litt på bunaden sin når mamma kom på besøk.

Vesten måtte syes inn og forandres litt på, så det var bare å ta frem sprettekniven



Pyntebåndene måtte også syes på nytt



Så var det å montere alt sammen igjen

Og vips så var min datters Nordmørs bunad fiks ferdig og klar til den store dagen. På selve dagen blir hun å bruke ett hvitt festforkle istedet for det rutete.

Bunaden fra Nordmøre finnes i flere farger, men denne synes vi er den som passer best til min datter. Det neste som står på ønskelisten til denne bunaden er vesken, offerdåse og en større sølje, så det er bare å begynne å spare:-)
 Innimellom syingen var det mye tid for kos. 
Å sitte foran peisen med kaffe i kruset og planlegge vår og sommer , minnes gamle dager og le av artige opplevelser var så koselig. 

Joda hun kan å gjøre det koselig rundt seg min kjære datter og det er alltid så godt å komme til henne og hennes familie på besøk.



 Det var litt mildere i luften når jeg var på Tustna enn det er her nord og det var ett par av dagene vi fikk følelse av vår. Jeg tror det er rundt den 12 mars denne karen er ventet i fjæra på den vakre øya Tustna.
Ønsker alle en riktig fin mars måned. Neste gang jeg reiser til Tustna er sommeren kommet:-)

3 kommentarer:

  1. Nordmørsbunaden er flott i mange varianter.
    Artig det med kvitt forkle til store anledninger. Ikkje så praktisk
    vil eg tru.
    No er det berre å vente på våren.

    SvarSlett
  2. Hei og takk for sist.
    Tjelden hørte jeg første gang i dag, på ettermiddagen..så nå er han her.
    Ønsker deg en flott søndagskveld videre.
    Klem fra Birgit.

    SvarSlett
  3. Ja, hva skulle de gjort uten sykyndige mødre! Bunaden hennes var nydelig! Her er det konfirmant-barnebarn neste vår, så jeg får litt å gjøre jeg også! Takk for hyggelig kommentar hos meg! Og god påske! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett