onsdag 27. juli 2016

Endelig er kjøkkenet ferdig

Hei alle sammen.

Lenge siden sist jeg blogget. Når sommeren kommer er det jo så mye å finne på både ute og inne. ferietur har vi også vært på . Deilige dager har det vært og mange fine dager i vente.
Det var en venninne som ringte og etterlyste blogginlegg og hvordan det gikk med oppussing av kjøkkenet.
Så her kommer det ett innlegg om akkurat det:

Kjøkkenet før vi malte





Vi grunnet med Lady suprime og malte tre lag etter det med gulvmaling i eggehvit . Valgte å beholde listene i eik da vi mener det passer bra til benkeplaten.
Jeg ser at mange maler flisene mellom benk og overskap, jeg er så gammeldags at jeg syns de skal være som de er for å gi det ett preg av retro.








Egentlig hadde vi tenkt å flytte denne benken til motsatt side av kjøkkenet for å få bord og stoler ved vinduet. Det får eventuelt bli en anen gang for da må vi også skifte gulv:-)







Under benken fikk vi plass til bakstebollen etter min samboers mamma.
Krakken har jeg snekret en gang for hundre år siden;-)






Veggene ble malt i en lys blå farge , kjølig eleganse het den.





Ett overskap til en gammel veggseksjon ble funnet frem





Å vips så ble den malt den og





Våre retro kjøkkenstoler og respatexbord passer godt inn. ja dere har jo sett hvordan jeg pusset opp dem i ett tidligere innlegg her på bloggen.





Jeg elsker de blå fargene på kjøkkenet






Gammelt og nytt






















Nye gardiner ble sydd






Lampene i vinduet fikk også ett strøk maling av samme farge som veggene










Koselige detaljer er viktig.
Denne flotte boxen vant jeg på give away fra bloggen " Cathrines kreative hjørne". Den kommer fra Balders hage.













Joda, vi er fornøyd. Ett lyst og koselig kjøkken etter vår egen smak.
Ønsker alle en fin kveld og hilser spesielt til min barndomsvenninne Ann Kristin på Tingvoll.
Klem fra meg

2 kommentarer: